palmke.reismee.nl

Dag twee en drie

Dag 2: van Colombo naar Habarana

Na een voortreffelijk "English breakfast" met spiegeleieren, worstjes en spek en lekkere verse papaya, watermelon en little babanas zijn we vertrokken m'et onze gids Madhu. Het eerste contact was al direct ok!

Hij had een luxueuze , vrij nieuwe minibus met een zee van ruimte en gelukkig een hoog dak zodat we niet moesten oppassen voor elke bult in de weg zoals in Mexico. We wisten dat we vandaag wel 300 Km moesten afleggen naar Habarana, op zich niet ver maar de wegen zijn hier niet zoals bij ons.... .we hebben een helse file achter de rug de chauffeurs hier doen niets anders dan toeteren en mekaar voorbijsteken, af en toe wel heel nipt... .ogen toe en niet teveel nadenken! We hadden vrij veel geluk met het verkeer daar het zondag was en er dan niet gewerkt wordt maar.... er was een optocht van de University hier en dit was echt niet normaal. Meer dan 1000 auto's , en dit is echt niet overdreven, met toeterende en joelend jongeren reden door de straten met het nodige fileleed....maar was toch wel een ervaring. Op een bepaald moment was er een ambulance die alle file voorbij reed en onze chauffeur reed er gewoon achter! Bangelijk!

Tegen half twee waren we, na een mooie tussenstop aan het meer, aangekomen in ons guesthouse. We wisten echt niet waar we terecht gingen komen toen we een klein ,bobbelig zandwegen insloegen. We kwamen aan een mooi huisje waar we hartelijk werden ontvangen door de gastheer en zijn vrouw. Onze kamer bevinden zich apart van de woning, op een 200m afstand. Waw! Zeer mooie , grote kamer met grote badkamer en oefffff airco, want dat heb je hier wel nodig. We kregen een welkomstdrankje en lekker vers fruit. Als lunch hadden we enkele plaatselijke specialiteiten gekocht aan een kraampje op straat, was zeer lekker! Na even te relaxen zijn we vertrokken voor een safari in het National park :

Een olifantensafari! Echt de moeite! We hadden een supergoeie gids, hoewel hij niet kon praten! Hij had alles gezien en gaf een goeie uitleg van alle vogels aan de hand van een boekje, de driver sprong af en toe bij! Zo mooi die olifanten in het wild! De groepen bestaan meestal uit de vrouwtjes en de kleintjes en de jongen mannen. De volwassen mannen blijven altijd alleen behalve wanneer ze sexuele driften hebben, dan gaan ze op zoek naar een vrouwke en ze hebben keuze genoeg! De groepen bestonden uit een diversiteit van leeftijden , echt schattig om te zien. Het kleinste was twee weken oud.

Gisteren was er een heel erg incident gebeurd in het park: de twee leidende mannen hadden ambras met elkaar, waarschijnlijk zeer hitsig door de droogte, en spijtig genoeg is er 1 mannetje gesneuveld. Heel er want er zijn maar enkele mannen die slagtanden hebben, 5% heel raar, de anderen hebben dat niet en deze is dan net gedood. Was echt wel erg

Na de tocht zijn we gaan douchen en dit was echt wel nodig , we hadden de hele tijd recht gestaan in de jeep en het zand vloog in het rond en nu gaan we eten bij de mensen thuis. .ben benieuwd

We werden als ' VIP's, ontvangen : de zus en schoonbroer werden opgetrommeld om ons Di er vlot te laten verlopen! We kregen heerlijke curry met diverse smaken en groenten en de hele familie stond op ons te kijken of alles wel ok was. De overschot hebben zij dan kunnen eten, denk ik.

Na de thee hebben we op ons terras nog een flesje rum gekraakt, was een zalige avond , zeer rustig onder een mooie sterrenhemel. We gaan nu slapen want morgenvroeg om 7 u breakfast om vlug aan de beklimming van de SIgirya te kunnen beginnen. Zalige dag!

Tessa en frank

Genieten maar

Elly

Fantastisch leuke foto's. Zalig zo'n safari! Geniet ervan.

Ik ben volop aan het inpakken om te vertrekken naar de zon. Het is hier de komende week ook wel goed.

Ilse

Heel leuk om te lezen
Genieten maar!

Ilse

Toffe foto's

Tessa&frank

Wij vinden het tof dat we jullie reis zo kunnen volgen,zien er naar uit om de komende avonturen te vernemen.veel reisgenoten.

Noella

Wauw da ziet er daarweeral tof uit......tussen de olifanten, wat een belevenis.....da d a