palmke.reismee.nl

Dag 4 polanorouwana

Dag 4 dinsdag

Deze ochtend heb ik gepast voor de curry en rijst.ik vind het wel lekker maar niet voor drie keer per dag en zeker niet in de ochtend

Er was toastbroad ( in de pan geroosterd) en een lekker omeletje, vers mangosap en confituur. De koffie is hier niet echt lekker dus drinken we maar thee!

Na een uurtje rijden zijn we in Poloranouwa aangekomen waar de overblijfselen te zien zijn van de tweede grootste hoofdstad van sri lanka in de 5 de eeuw.

Het was een hele mooie site met boeddhistische en hindoeïstische kenmerken. Wanneer we een boeddha zagen mochten we nooit foto's trekken met mensen erbij op, uit respect. We moesten ook,onze schoenen uitdoen alvorens de heilige grond te betreden.

We hebben hele mooie boeddhabeelden gezien, voor mij tot hiertoe de mooiste, zal een toto bijvoegen. Deze beelden waren nog quasi volledig intact omdat ze beschermd werden voor de invallen.

Na het bezoek hebben we ons laten afzetten in een vijfsterrenresort Cinnamon waar we genoten van een heerlijke westerse lunch en daarna van het zwembad gebruik konden maken. Zalig warm weer maar geen zon. Het was een mooie resort met heel veel apen en sqiurrel.

We zijn dan te voet teruggegaan op zoek naar een restaurantje voor ons avondeten. We waren de verkeerde kant opgegaan en hebben ons kapot gezweet op de wandeling. Uiteindelijk hebben we een tuktuk genomen en zijn we er geraakt. Bij het terugkeren was het zo donker en de tuktukker kende ons adres niet. We zijn te laat afgestapt maar dachten dat we nog een stukje moesten verder lopen.....gevolg weer een fameuze wandeling. Thuisgekomen direct gedoucht en nu nog wat nakaarten op het terras....

Nog grappig iets...toen we terugkwamen van het bezoek aan de site trakteerde de gids ons op een kokosnoot, Ilse wou hiervan een foto trekken, nam haar tablet uit het hoesje , legde het hoesje weg en voor ze het wist was een aap ermee weg! Zijn echte dieven..'onze gids erachteraan en hij heeft wat stenen gegooid waardoor de aap het hoesje los liet en liet vallen. Op zich grappig en niet zo erg, maar stel je voor dat het tablet of gsm of portemonnee erin had gezeten....

erna

amai die Ilse,moet je nog niet zo ver reizen weet je nog die meeuw in blankenbergen met je maatjesharing weg?nog veel plezierben je al bekomen van die trappen?xxx

axel

Veel plezier!

Noella

Dat verhaal van die apen herken ik.....toen we jaren geleden in bali waren , waren die beestjes ook zo agressief en vlug, mochten zelfs geen oorbellen dragen.....