palmke.reismee.nl

Vertrek Habarana en via dambulla naar kandy

Woensdag

Na een ontroerend afscheid van onze huiseigenaars Ari en maline en de hele familie ,zijn we verdergereden richting Kandy. Onderweg hebben we Dambulla bezocht.

Boven op deze rots (160m) bevinden zich 5 indrukwekkende boeddhistische grottempels.

Het bezoek was echt de moeite waard, we zagen prachtige beelden van Boeddha is zijn 4 verschillende vormen : zittend=mediteren liggend levend of overleden en staand! Ook de toekomstige Boeddha werd al afgebeeld !Ooit zal de huidige Boeddha vervangen worden ( binnen 2000 jaar) want de mensen worden slechter en slechter en als er geen mensen meer zijn kan er niet meer geofferd worden voor een betere wereld. De nieuwe Boeddha zal dan de redding brengen......

De verhalen die onze gids vertelt zijn echt wel mooi en de moeite om naar te luisteren maar niet altijd even gemakkelijk te verstaan....

De rit naar Kandy was mooi en we hebben een goede chauffeur maar soms moet je toch wel je ogen toeknijpen hier. Er is maar 1 baan en de auto's, bussen, brommers, tuktuks en vrachtwagens rijden kriskras door mekaar. Het verwondert ons dat er hier niet meer accidenten gebeuren...

We zijn nu aangekomen in onze tweede verblijfplaats. Een supergrote villa die we volledig voor ons alleen hebben met twee man personeel. Het nadeel is wel dat we 6 kilometer van de stad zitten en dat we hier moeten blijven want er is hier niks te zien. We zitten echt tussen de lokale bevolking. Toen we daarstraks een wandeling gingen maken door het kleine dorpje weren we aangekeken alsof we van een andere planeet kwamen. Ik ben ervan overtuigd dat er velen nog geen westerse mensen hebben gezien. Ze gibberen en staren maar zeggen ook altijd vriendelijk Hello en vragen waar we vandaan komen.

We hebben een mooie tuin en terras maar we kunnen er geen gebruik van maken want er zijn hier wegenwerken aan de gang en het is heel stoffig. Geen probleem, vanaf 5 uur hebben we terug electriciteit en WiFi! We hebben onzen 'boy' naar de winkel gestuurd voor een flesje arack, een plaatselijke rum en een fles cola dus we zullen onze avond wel invullen. De mannen zijn al volop aan het koken, ben benieuwd. Ondertussen is het hier aan het gieten maar gelukkig hebben we er binnen geen last van en hopelijk is het morgen terug mooi weer want we gaan de hele dag op pad met onze gids Madhu.