palmke.reismee.nl

Zaterdag

Zaterdag

De wandeling is dus niet kunnen doorgaan door de dichte mist. Het heeft vannacht goed geregend maar nu is droog. We rijden met de van naar een mooie waterval en daar staat een kraampje met een avocado verkoopster. De avocado's zijn zalig lekker 3 voor 100 roepies = 1,6 euro. Hier eten ze het met suiker maar daar zijn we niet voor te vinden, puur natuur Veel lekkerder!
Daarna zijn we een theefabriek gaan bezoeken, heel interessant om te zien hoe ze de thee hier nog volledig artisanaal maken. De pluksters hebben de zwaarste job, elke dag 25 kilo blaadjes plukken, deze worden dan verwerkt in de fabriek. De pluksters zijn allemaal van India, kleine mensjes die moeten zich niet bukken)Het droogproces gebeurt nog met een oven gestookt op hout. We hebben ook een voorraadje thee opgeslagen.
Daarna hebben we nog enkele koloniale huizen en het grand hotel bezocht, heel mooi.
Onze gids heeft ons dan getrakteerd in een lokaal restaurantje: heel speciaal , we moesten met onze handen eten, een soort pannenkoek met daarop curry met groeten en een pikant sausje, alles mengen en met een stukje pannekoek opeten.daarbij nog allerlei vegetarische gefrituurde Rolls....
Daarna ben ik met Ilse nog even de lokale markt afgeschuimd, gezellig om te kijken.
Om half 4 werden we door Madhu getrakteerd op een drankje, een plaatselijke rum arrack, we kenden het al hoor.
Het werd een gezellige middag en toen dan ook nog een dokter van Ilse , alle een collega, onverwachts binnenkwam werd het nog gezelliger! Zij waren ook in sri lanka maar altijd een dag na ons op de bestemmingen....en we hebben mekaar ontmoet hier, super gezellig
Morgen rijden we verder. Dadada

Papa matie

Heel interessant. daar en dan ook nog bekend volk tegenkomen. Leuk om je blog te volgen. X