palmke.reismee.nl

Yala national parc

CZondag

Om 9 u vertrokken richting yala. Onderweg af en toe gestopt om te genieten van de mooie landschappen en watervallen. Van zodra we aan de andere kant van de berg waren werd het terug warmer en droog.
Rustige dag, we zijn rond twee uur aangekomen in ons hotel,weer voor ons alleen en hebben na een lekkere lunch aan het zwembad geïnstalleerd.
Straks nog even naar dorpje en dan niet te laat in bed want om 5 u vertrekken we op de safari. Hopelijk kunnen we de luipaarden zien...

In het dorpje was een hele grote markt vooral fruit en groenten maar we waren er pas rond 6 uur en dan valt de avond heel snel. Tegen half zeven is het donker.
Er is hier buiten het lokale leven echt niets te beleven, geen bars of gezellige restaurantjes. We zijn terug naar ons hotelletje gegaan en hebben daar lekker gegeten, ongelooflijk hier, ze hebben niets van drank in huis, hebben hiervoor geen vergunning maar zodra je iets vraagt wipt er een van de mannen op zijn scooter en rijdt naar het dorpje om te kopen wat we vragen.zo had ik voor dessert Curd gevraagd , dit is een plaatselijke verse buffelyoghurt. Ze hadden die niet in huis maar binnen de tien minuten stond het dessert voor ons. Heel lekker!

Vandaag zijn we om 5 u vertrokken voor de safari. We moesten nog een uurke rijden maar het national parc ging maar open om 6 u en we waren niet alleen! We hadden een zeer goede jeep met zachte stoelen, nodig voor ons! Al vlug nam onze driver een zijroute waardoor we dikwijls alleen waren. We zagen heel veel,mooie vogels zoals de hoornbekvogel, vele soorten reigers , lepelaars, pelikanen en kleinere vogels in prachtige kleuren, krokodillen.....precies een rots aan de kant, wilde zwijnen, waterbuffels,mangoesten en in de verte enkele olifanten. De olifanten zijn moeilijk te vinden in dit grote park en ook de luipaarden en bruine beren. De beer hebben we niet tegengekomen maar wel een luipaard. Hij lag te slapen op een rots en was moeilijk te zien maar we gebben een glimp kunnen opvangen! Mooie safari en ook tof dat we rond 8 uur ons ontbijt konden nuttigen op het strand! Heel mooi! Er stond ook een gedenkplaat voor de slachtoffers van de tsunami in 2004, best akelig, op deze plek zijn toen 40 mensen verdronken waaronder 20 toeristen....kan snel gedaan zijn.

Na de safari zijn we wat aan het zwembad gaan liggen, in de schaduw want het was niet uit te houden in de zon.
We zijn dan ook nog een wandeling gaan maken naar het prachtige meer en hebben daar uiteindelijk 1 plekje gevonden om iets te eten. Ze hadden een redelijke lunchkaart maar zodra we besteld hadden moesten ze alles nog gaan halen in de winkel .grappig! Is ook wel omdat het hier laagseizoen is en heel rustig.

Morgen terug vroeg uit de veren want om 6 uur vertrekken we naar trincomalee, een plaats in het noordoosten van het eiland. We gaan de rest van onze vakantie ginder vertoeven gezien de slechte omstandigheden in het zuiden. Galle, een zeer toeristische plaats in het zuiden waar we normaal naartoe gingen, is het ergst getroffen.
Wel erg want de mensen leven hier wel van het toerisme.
Morgen dus een lange dag in de auto maar hopelijk de moeite!
Tot ..... dada

Din

Avontuurlijke reis ! Wou dat we erbij waren... Ondertussen zijn wij dit weekend verhuisd - maar nog veeel werk alhier. We reizen dan maar mee via je blog... Ik kijk alvast nog effe op je fofokes (als ik ze kan openen)
Enjoy every moment !
Canadese berehug aan allen, groetjes,

gaston

Alle verhalen gelezen alle fotos bekeken behalve yala national parc willen ze niet doorsturen. Geen probleem horen en zien alles wel bij thuiskomst. Maar zover is het nog niet, dus geniet er nog van. G.G