palmke.reismee.nl

Vervolg

Dinsdag 6 juni

Is efkes geleden dat ik nog iets geschreven heb, er is ook niet veel spectaculairs te vertellen alleen dat het hier prachtig en zalig is.

We zijn vrijdag , denk ik, vertrokken vanuit pigeon Island resort richting Kalkhuda, iets zuidelijker van trincomalee. Gezien in deze regio weinig bezienswaardigheden zijn en het vooral een strandvakantie is hebben we gekozen voor terug een goeie resort. Alantalya beach resort. We zijn eerst met de tuktuk naar het station gebracht en hebben dan toch wel een halve dag getravelled. De treinen zijn hier spotgoedkoop maar niet te vergelijken met de onze hoor! Eigenlijk moeten we niet klagen bij ons hoor! Al bij al weer een hele ervaring. De treinen zijn afdankertjes van Canada, dat kan je zien op de locomotieven, er is geen airco, wel aftandse ventilatoren...de ramen en deuren staan allemaal open zodat er een fris briesje door de trein gaat als hij aan het boemelen is. En het was een echte boemel! Geregeld vlogen we toch wel 30 cm naar boven en mijn valies is ook van het rek naar beneden gedonderd, op Bert zijne kop maar gelukkig niet erg.

We moesten ook overstappen en dan 2 uur wachten want door werken aan de lijnen was de uurregeling veranderd. Geen probleem, bagage even gestockeerd en kijkje gaan nemen in Polonarouwa. Zoals overal, heel weinig te zien buiten het echte Srilanka leven....eetstalletjes, kleine winkeltjes met levensmiddelen en marktjes. Ik zie dat wel graag af en krijg er niet genoeg van maar om te kopen moet je hier niet zijn. Heb wel een sarong gekocht, zoeken lange rok die de vrouwen hier allemaal dragen. De vrouwen zijn hier echt wel heel mooi gekleed, allemaal in het lang met gedeeltelijk blote buik en een prachtige sjaal. Maar je ziet hier ook veel moslims in lange gewaden en zelfs met boerka's. Pffff die moeten zweten. Maar zoals mijn collega francoise had ervaren in Indonesië, de mensen leven hier allemaal perfect naast mekaar zonder haatgevoelens....kunnen we nog een voorbeeld aan pakken.

Ik heb hier al de hele reis een super veilig gevoel gehad, er is ook heel weinig criminaliteit.

Toen we op onze bestemming aankwamen zijn we met een tuk tuk naar ons hotel gebracht. Was ook wel wat hoor, met twee en twee grote valiezen en rugzak in zoeken klein ding.....maar ook weer heel goedkoop 300 roepies voor 10 km , dat is 2 euro.

Onze resort is prachtig, er. Zijn hier zo een 5 resorts naast mekaar , allemaal terug gebouwd na de tsoenami van 2004. Prachtig complex omgeven door vijvers , een groot zwembad en zicht op de prachtige oceaan.

De kamers zijn heel mooi, een kamer met directe toegang naar het zwembad via terras en een met een terras zicht op zee.

Het ontbijt is zalig en heel veel keuze....tja ge kent me he. Zagen en klagen over teveel kilo's maar ik kan het toch niet laten om hier lekker te eten hoor...we zien wel als We terugkomen.????????????

We hebben een mooie strandwandeling gedaan en onderweg gaan lunchen in een andere resort, heel mooi.

Verder is het heel veel liggen en relaxen, in en uit het water zwembad of zee.....want het is heel warm

Gisteren hebben We scooters gaan huren en zijn we naar Baticalao geweest. Hele leuke dag langs verlaten stranden gereden waar de mensen toch wel in armzalige omstandigheden leven, ook nog vele gevolgen van de tsunami gezien.we waren daar precies alleen met de mensen die daar leefden. De weinige hotels die we tegenkwamen waren gesloten wegens laag seizoen. We zagen er een klein schooltje waar de kinderen aan het wuiven en Hello aan het roepen waren. We zijn er even gestopt en hebben nog wat schoolspulletjes uitgedeeld, de kinderen waren zeer blij en gelukkig met een boekje en een potlood.

Het was echt een prachtige dag met heel veel indrukken...nog even langs de liqor store voor onze voorraad arrack weer aan te vullen en dan genieten van een zalig avondbuffet met grote gamba's op de bbq....

We hebben hier nog twee dagen bijgeboekt, heeft geen zin om naar een ander resort te gaan.. en het is hier zeer goed 5 sterren!

Donderdag avond nemen we de nachttrein naar Colombo , vertrek om 8 u en aankomst om 4 u s morgens. Zal ook weel wat zijn...we wilden 1 ste klas boeken ( slaaptrein) maar deze zat vol, ik denk dat dat maar 1 wagon is, dus tweede klas....ben benieuwd wat dat gaat geven...denk dat ik een slaappilleke ga nemen.

In Colombo hebben we nog een chique afsluiter geboekt mandarina hotel, met heel groot zwembad op dak. Hopelijk valt het daar ook nog goed mee

Ik gang een plonsje nemen Dadada

Gaston

Geniet ervan toch is altijd beter dan hier vooral mooierustig
Gr .Moeke.V

Tessa en frank

Mooie reis gedaan he

Marcel

weer een zeer mooi verhaal Bedankt

erna

ben gelukkig in jullie plaats ,dat jullie zo genieten XXX