palmke.reismee.nl

Colombo

Zaterdag. .onze laatste dag. .

Ik heb enkele dagen overgeslagen want heel veel spectaculairs is er niet gebeurd.

Ons avontuur met de nachttrein is goed meegevallen. Alleen was het voor Ilse wat minder want zij was een beetje ziek, waarschijnlijk een keelontsteking, ze had veel pijn en voelde zich niet allerbest.

De hotelmanager had ons gezegd dat hij de tuktukker zou laten stoppen aan een winkeltje waar ze strepsils verkopen en dat zou wel helpen. De tuktuk is er inderdaad gestopt maar het was gesloten..nadat hij ons aan het station had afgezet is hij uit eigen beweging toch nog op zoek gegaan en hij kwam 10 minuten later af met enkele strepsils in een zelfgemaakt papieren zakje ( oud schoolpapier wordt hier terug gebruikt om vanalles in te steken! ).de strepsils worden hier per stuk verkocht 5 roepie voor 1 dat is 3 cent!

Zo super vriendelijk dat die mensen hier zijn, we mochten ze zelfs niet betalen.

Iedereen ,behalve Tony, heeft een slaappilleke genomen dus we hebben toch redelijk wat geslapen in onze ' luxe' zetels. De trein was niet vol en alle ramen stonden open zodat We toch wat frisse lucht hadden en er was ook heel veel lawaai, vooral aan de stationnekes waar vanalles verkocht werd.

S morgens vroeg om 6 u zijn we dan aangekomen in ons hotel, gezien we maar 1 kamer met vroeg check in konden krijgen en gezien Ilse zich nog wel ziek voelde, zijn Tony en ik dan in alle vroegte de buurt gaan verkennen. Tegen half 11 was onze kamer klaar.

We zijn dan samen de stad ingetrokken, te voet zoals we meestal doen maar na enkele meters stappen hebben we toch maar besloten om de bus te nemen. Het is hier zo warm dat wandelen echt moordend is. De tuktukkers komen hier om de haverklap vragen of ze je ergens naartoe kunnen brengen maar we zijn op onze hoede hoor....

Colombo is niet zo spectaculair, we hebben de belangrijkste zalen gezien en zijn dan terug naar het hotel gegaan waar e nog een plonske konden nemen in het zwembad. Dit sloeg wat tegen , het is idd hoog boven op het dak maar er is geen plaats om een beetje te liggen of te relaxen, enkel een paar stoelekes. Het was ook redelijk fris zo hoog boven en de zon zat achter de wolken.

S avonds zijn we lekker gaan eten in een heel gezellig restaurantje, gevonden op trip advisor en er zijn er meer die dat zo opzoeken want we kwamen verschillende hotelgasten tegen.

Wat we niet op voorhand wisten was dat we in een moslimhotel zaten en dat er geen alcohol geschonken werd. Dat kan natuurlijk niet he, 2 dagen zonder.. .dus ons minibarreke gevuld en onzen eigen aperitief gemaakt. Arrack met cola!

Nu is het 4 u s middags. We zijn vanmorgend nog een beetje gaan wandelen en gaan shoppen. De kleding van bekende winkels zoals mango zijn hier zeker 30 % duurder dus er zal niet

veel gekocht worden.

Ilse had in trotter gelezen dat er 11 km verder een heel mooi oud koloniaal hotel is, hotel mount lavina. We zijn hier na een redelijk lange en zweterige busrit geraakt. Prachtig en superchique hotel vlak aan zee. Voor 1000 roepies mochten we gebruik maken van het zwembad, ligzetels en kunnen we hier nog iets eten. Prachtige ligging. Het is wel wat bewolkt maar wel lekker warm.

Straks spelen we nog even ' met 4 in bed' en om middernacht vertrekken We naar de luchthaven waar onze vlucht om half 4 opstijgt.

Tot morgen!

Nog even een aanvulling: ons bezoek aan dit hotel was echt een hele mooie en goeie afsluiter van deze fantastische reis. De hemel trok open en de zon kwam tevoorschijn. We hebben kunnen genieten van bet zwembad met prachtig zicht op de baai van Colombo. Tijdens happy hour hebben we kunnen genieten van de mooie sunset en daarna nog lekker gegeten. Nu gaan we terug naar ons hotel om nog een beetje te rusten en in te pakken en om 12 u vertrekken we richting luchthaven , is zo een klein uurtje

By, tot vlug