palmke.reismee.nl

De vlucht en eerste dag

We hebben twee heel goede en rustige vluchten gehad. De vliegtuigen zaten lang niet vol dus we hadden voldoende ruimte om ons ergens neer te leggen en toch wel wat te slapen. We werden aan de luchthaven opgehaald door een taxi van het hotel. De warme zwoele lucht overviel ons onmiddellijk......pfffff en de airco werkte niet bij het busje. Ramen open en alles ok! Het verkeer is hier zoals we al meer hebben meegemaakt in Azië: superdruk en een lawaai van jewelste! Ze toeteren voor het minste.

ons hotelletje valt goed mee, mooie kamers en een klein zwembadje dat we voor ons alleen hebben en airco!

het krioelt hier van de tuktuk chauffeurs die maar al te graag met je willen rondtoeren.

we hebben een deal gemaakt enz inn een kleine twee uurtjes gaan rondrijden met de tuktuk. We mochten geregeld uitstappen om foto's te maken of om iets te bezoeken. Er komt dan altijd onmiddellijk een plaatselijke gids op je afgestapt om uitleg te geven en hiervoor verwachten ze uiteraard een bijdrage.

de vismarkt was echt wel de moeite waard. Heel het strand lag vol met vissen om te drogen, het proces duurt drie dagen en het is zeer zwaar werk, de moeite! We bezochten ook een kruidentuin , zeer interessant en was volledig vrijblijvend maar toen we niks kochten werd de vriendelijke man al een beetje onvriendelijker.

het gaat er hier op dezelfde manier aan toe als in Thailand en Vietnam! Oppassen of je wort in dr zak gezet!

soms is het wel moeilijk om te weten welk bedrag je nu voor iets moet geven maar we zullen wel bijleren!

nu gaan we een lekker visje eten. Het is nog altijd super warm!

Ilse

Hey zusje en co
Leuk dat te lezen.
Wij net terug van een weekendje aan zee, ook ni slecht, was zalig weer, maar natuurlijk ni te vergelijken met jullie avontuur!
Ik vind het tof om jullie te kunnen volgen via deze blog en kunnen zo ook een beetje mee genieten he????
Amuseer jullie, geniet er van en wees voorzichtig he.
Tot gauw xxx